REKRUTACJA  

dwujezyczna

   

SZKOŁA BEZ DWONKÓW  

   

FACEBOOK  

fb

   

NARODOWE CZYTANIE  

nprcz logotyp podstawowy rgb

   

GTranslate  

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
   

Statystyki  

4676771
Dziś
Wczoraj
W tym tygodniu
W ostatnim tygodniu
W tym miesiącu
W ostatnim miesiącu
Wszystkie dni
84
3247
5337
19562
87921
67893
4676771

Forecast Today
3600

Online (15 minutes ago):28
28 guests

Twoje IP:3.132.213.245
   

Urząd Miejski  

   

Szukaj w serwisie...  

   

Od października do grudnia 16-osobowa grupa rodziców z naszej oraz innych szkół w Mielcu uczestniczyła w 7 spotkaniach doskonalących umiejętności wychowawcze. Celem tego przedsięwzięcia była pomoc w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące każdego rodzica pytania: „Jak mówić, żeby dzieci słuchały i jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”.

Zajęcia z rodzicami poprowadziły – Pani Małgorzata Dudek – pedagog i Pani Mariola Zuch – psycholog, reprezentujące Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Mielcu. Składamy im gorące podziękowanie za podjęcie się tej „misji”. Słysząc relacje wykładowców i uczestników o zaangażowaniu i sumienności podczas warsztatów – pewne jest, że „zasiane ziarno już zaczęło kiełkować”.

Ponieważ w trakcie trwania zajęć odbieraliśmy zapytania o możliwość dołączenia do grupy, informuję, że można zapisać się na listę chętnych w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Mielcu ( telefon -17 788 49 78), gdzie w następnym półroczu planowana jest kolejna edycja Szkoły dla Rodziców.

Zachęcając Państwa do podjęcia się tego wyzwania, przybliżę tematykę zajęć Szkoły Dla Rodziców i osiągane później efekty, powołując się na Instytut Profilaktyki Zintegrowanej:

Dla kogo?

Program skierowany jest do dorosłych - rodziców, wychowawców, wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą i chcą doskonalić swoje umiejętności wychowawcze

Co?

Zajęcia w formie warsztatowej, prowadzone zgodnie z metodyką uczenia dorosłych, uczenie się w oparciu o zasoby uczestników i wymianę doświadczeń w grupie.

Po co?

Celem jest uczenie się metod porozumiewania z dzieckiem, nastolatkiem w duchu dialogu i szacunku, refleksja nad własną postawą w wychowaniu, radzenie sobie z problemami wychowawczej codzienności.

Uczestnik po zajęciach osiąga wymierne efekty:

Potrafi wspierać dziecko w rozwoju emocjonalnym, bo wie, jak uczyć rozpoznawania, nazywania i bezpiecznego wyrażania uczuć.

Potrafi zachęcać do współpracy, bo wie, jakie metody stosować, aby dziecko współpracowało, bez stosowania przymusu i przemocy.

Potrafi wychowywać do odpowiedzialności, bo wie, jak stosować konsekwencje zamiast karania.

Potrafi rozwiązywać konflikty metodą bez porażek, bo wie, jakie kroki stosować, żeby wspólnie rozwiązywać problemy.

Potrafi zachęcać do samodzielności, bo wie, jakimi metodami i bez etykietowania budować w dziecku poczucie sprawstwa i podejmowanie wyzwań.

Potrafi konstruktywnie chwalić, bo wie, jak chwalić, aby budować w dziecku motywację do działania oraz poczucie własnej wartości.”

Jeszcze raz dziękuję Pani Małgorzacie i Pani Marioli za poświęcony rodzicom czas i gratuluję wytrwałości wszystkim uczestnikom Szkoły dla Rodziców 2022.

Katarzyna Zemmel

koordynator

Źródło:

https://ipzin.org/wp-content/uploads/2021/09/szkola-dla-rodzico%CC%81w-i-wychowawco%CC%81w.pdf

https://photos.app.goo.gl/Fz5PCXebTneAsjTu5

 

   
© by Sp13.