fb

31 guests

Twoje IP:3.15.156.140

Szukaj w serwisie...

W dniu 14 maja 2019 roku uczniowie klasy IC pod opieką pań: Lucyny Kosteckiej, Elżbiety Wąż i Barbary Stępień wybrali się do Bałtowa w Górach Świętokrzyskich, aby zobaczyć zaginiony świat dinozaurów. Odwiedziliśmy Jura Park w którym znajdują się rekonstrukcje zwierząt z prehistorii.

W muzeum Jurajskim mieliśmy okazję zobaczyć różnego rodzaju skamieniałości. Były tam kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi. Duże wrażenie zrobiło na nas Prehistoryczne Oceanarium. Za pomocą technologii 3D przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów.

Kolejnym punktem naszego pobytu w Bałtowie było magiczne miejsce zwane Sabatówką, w którym żyją czarownice. Po przejście tunelem wśród czterech pór roku spotkaliśmy się z jedną z nich. Wiedźma okazała się bardzo przyjaźnie nastawiona do dzieci i prowadziła ciekawe rozmowy z pierwszakami. Po emocjach w Sabatówce wszyscy z apetytem zjedli smaczny obiad.

W dalszej części pobytu oglądaliśmy zwierzęta, które mogliśmy karmić. Zostaliśmy także zaproszeni na przejażdżkę do Zwierzyńca Bałtowskiego, gdzie na obszarze 40 ha tzw. „Safari” spacerują dzikie zwierzęta, które mogliśmy obejrzeć z bliska jadąc amerykańskim schoolbusem. Widzieliśmy strusie, lamy, wielbłądy, dziki, konie, jelenie i wiele innych gatunków. Zobaczyliśmy park miniatur uformowany na kształt Polski. Modele w tym parku miniatur reprezentują ( w skali 1:25) najciekawsze zabytki architektoniczne powstałe w różnych okresach historycznych (od średniowiecza po wiek XIX), a leżące obecnie na terenie Polski. Miniatury wykonane z niezwykłą precyzją i dbałością o szczegóły, oddają wygląd obiektów z okresu ich świetności. Zwiedzający poznają zarówno zamki piastowskie, jak i twierdze krzyżackie, zarówno wygodne rezydencje, jak i pograniczne warownie, gotyckie „olbrzymy”, jak i filigranowe pałacyki. Oprowadzający po wystawie przewodnik opowiadał legendy oraz przybliżył szczególnie interesujące wydarzenia i postaci historyczne związane z prezentowanymi w parku zabytkami. Dzięki temu miniaturowe budowle ożywają, stając się zarazem doskonałym pretekstem do poznania dziejów Polski. Uwieńczeniem wycieczki był zakup pamiątek.

Z wycieczki do Krainy Dinozaurów wróciliśmy pełni wrażeń. To była niezapomniana przygoda.

Wycieczkę dla uczniów zorganizowała wychowawczyni p. L. Kostecka.